Το 1769, το πρώτο -πρώτο αυτοπροωθούμενο οδικό όχημα ήταν ένα στρατιωτικό τρακτέρ που εφευρέθηκε από τον γάλλο μηχανολόγο μηχανικό, Nicolas Joseph Cugnot (1725 - 1804). Χρησιμοποιήθηκε από το γαλλικό στρατό για να μεταφέρει το πυροβολικό με μια επιβλητική ταχύτητα 2 1/2 mph (3.22 km/h) σε μόνο τρεις ρόδες. Το όχημα έπρεπε να σταματήσει κάθε δέκα έως δεκαπέντε λεπτά για να ενισχύει τη δύναμη ατμού. Η μηχανή και ο λέβητας ατμού ήταν χωριστοί από το υπόλοιπο του οχήματος.
Οι μηχανές ατμού τροφοδότησαν τα αυτοκίνητα με το κάψιμο των καυσίμων που θέρμαναν το ύδωρ σε έναν λέβητα, δημιουργώντας τον ατμό που επέκτεινε και ώθησε τα έμβολα που γύρισαν το στροφαλοφόρο άξονα, ο οποίος γύρισε έπειτα τις ρόδες. Οι ιστορικοί, που δέχονται ότι τα πρόωρα ατμό-τροφοδοτημένα οδικά οχήματα ήταν αυτοκίνητα, θεωρούν ότι Nicolas Cugnot ήταν ο εφευρέτης του πρώτου αυτοκινήτου.
Μετά από τον Cugnot διάφοροι άλλοι εφευρέτες σχεδίασαν τα ατμό-τροφοδοτημένα οδικά οχήματα. Το όχημα Cugnot βελτιώθηκε από τον Γάλλο Onesiphore Pecqueur, ο οποίος εφηύρε επίσης το πρώτο διαφορικό εργαλείο.
Το 1789 το πρώτο ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για ένα ατμό-τροφοδοτημένο όχημα εδάφους χορηγήθηκε στον Oliver Evans. Τα ατμό-οδηγημένα οδικά τρακτέρ ( Charles Deitz) τράβηξαν τις μεταφορές επιβατών γύρω από το Παρίσι και το Μπορντώ μέχρι 1850. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τα πολυάριθμα λεωφορεία ατμού φτιάχνονται από 1860 έως 1880. Οι εφευρέτες περιλάμβαναν τους: Harrison Dyer, Joseph Dixon, Rufus, και William T. James. SR Amedee Bollee. χτισμένα προηγμένα αυτοκίνητα ατμού από 1873 έως 1883.
Οι μηχανές ατμού δεν ήταν οι μόνες μηχανές που χρησιμοποιήθηκαν στα πρόωρα αυτοκίνητα.
Τα οχήματα με τις ηλεκτρικές μηχανές εφευρέθηκαν επίσης. Μεταξύ 1832 και 1839 ο Robert Άντερσον της Σκωτίας εφηύρε την πρώτη ηλεκτρική μεταφορά. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποίησαν τις επαναφορτιζόμενες μπαταρίες που τροφοδότησαν μια μικρή ηλεκτρική μηχανή. Τα οχήματα ήταν βαριά, αργά, ακριβά, και έπρεπε να σταματήσουν για να επαναφορτίσουν συχνά.
Και ο ατμός και τα ηλεκτρικά οδικά οχήματα εγκαταλείφθηκαν υπέρ των βενζινοκίνητων οχημάτων. Η ηλεκτρική ενέργεια βρήκε τη μεγαλύτερη επιτυχία στις τροχιοδρομικές γραμμές και τα τραμ, όπου ένας σταθερός ανεφοδιασμός της ηλεκτρικής ενέργειας ήταν δυνατός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου